Anmälan om fel eller brister som behöver åtgärdas genom föreningen:
- Vid fel eller brister, kontakta styrelsen ». Vi använder inte längre felanmälan via Stadsbostäder.
Stadsbostäder tar hand om fastighetsskötseln, vilket omfattar bl a snöröjning, skräpplockning och viss skötsel av våra gemensamma grönytor.
I Stadgarna redovisas vilka delar av lägenheten som är medlemmens ansvar, det så kallade ”inre underhållet” – ladda ner Stadgarna här »
Ohyra
Vid problem med råttor, getingar, myror eller annan ohyra, kontakta Länsförsäkringar Skåne:
- Telefon 040 – 633 90 88
- Webformulär
Se även detta informationsblad: https://brflorensborg.se/wp-content/uploads/Ohyra_informationsblad.pdf
Bredband & TV
Vid problem med bredbandet, ring Tele2:s kundservice för gruppavtal på telefon 0775-17 17 20.
Här kan du se driftstatus och felanmäla om du har uppkoppling på annan enhet »
Routerplacering påverkar i vilka delar av huset du har täckning. Om du vill flytta routerns placering behöver du kontakta någon av de två företag Tele2 har samarbete med. Kontakta Tele2 för detta.
Fler tips här https://www.bredbandsval.se/bredband/battre-wifi
TIPS: Du kan dela ut din smartphones internetuppkoppling till andra enheter som dator & surfplatta, som en temporär lösning när bredbandsuppkopplingen ligger nere. Inte jättesnabbt, men tillräckligt för att kolla mail och annat som inte kräver så mycket bandbredd.
Gör så här om du har en iPhone »
Gör så här om du har en Android-telefon »